17.07.2015

(text:Silvia Haupt Kozoňová) 
Berlínský fashion week zdaleka nepatří jenom lokálním značkám. Na týden se z německé metropole stane centrum evropské fashion. Někde na pomezí východní a západní Evropy, mezi posh a urban, mezi alternativou a high fashion. Takový je nejenom spirit samotného Berlína, ale také opis brandů, které můžete během týdne módy objevovat téměř do nekonečna. Jaké značky nás zaujali tentokrát? Přečtěte si o nových brandech, o kterých ještě nevíte, že je chcete znát ;)

 

"Někde na pomezí východní a západní Evropy, mezi posh a urban, mezi alternativou a high fashion. Co všechno Berlín nabízí? "

 

 

Vlčí Litva

V berlínském Temporary showroom jsme objevili kromě mnoha známých nebo alternativních mezinárodních značek i jeden mladý brand z Litvy. Značka designérky Agnese Narņicka One Wolf je unisexovou reakcí na “přeplácaný” svět módy. Je důkazem, že unisex hýbe módním světem skrze národy od velkých značek až po mladé designéry. Také je to dobrý příklad toho, že v pobalstských zemích se nejen v módě děje hodně a možná je čas tento nedotčený prostor prozkoumat. 

Německý pinqponq

Protože móda může být hravá, dobrá, zábavná a praktická. Taká je idea Kolínské značky batohů pinqponq, které jsou 100% vyrobeny z recyklovaných pet lahví. Ve Fashion MAP se nám líbí, že roste poptávka po recyklovaných materiálech a taky to, že kromě životného prostředí se pinqponq stará o své zaměstnance. Ano, vyrábějí ve Vietnamu, ale jsou na to hrdí. Tato mladá parta fashion nadšenců byla v Azii vybrat svou výrobnu, kde mají zaměstnanci kromě pravidelných pauz dobré mzdy a také fotbalové hřiště nebo kantýnu. Díky fér podmínkám, tak může být móda skutečný zdroj financí pro všechny zainteresované.  

Copenhagen a minimal

Kowtow (v překladu úcta nebo pokora),  je značka z Holandska, kterou si oblíbí všichni, kteří nakupují rádi online, baví je minimalistické střihy, přírodní látky, ležérní styl a hlavně jim také záleží, jaký dopad na životní prostředí má jejich nová halenka, triko nebo sukně. Kowtow si na sebe obléknete spolu s certifikátem fair trade a potvrzením od Global organic standards. Používají jen  100% organickou bavlnu, který původ znají již od samotného semínka. Už název brandu Kowtow, pocházející z mandarínštiny naznačuje, že brand má hluboký respekt k přírodě a ke svému okolí.

Norské brýle na vícero způsobů

2 v 1. To jsou brýle od norské značky Kaibosh. Super nápad, který nás baví. I takto se dá pojat sustainable vize.  Z jedné strany černé klasické brýle se díky vyměnitelným nožičkám na rámu brýlí dají proměnit na růžovou letní variantu, kterou si chcete vzít sebou na festival. Zamlouvá se vám tenhle nápad stejně jako nám? Počkejme si do příštího června, kdy by se měli prototypy dostat skutečně na trh.

Francouzský byznys s ponožkami.

Ten pocit, když vám pračka zase zhltne ponožku. Vždy jenom jednu. A co pak deláte s tou druhou? Ve Francii mají na to odpověď! Jednoduše ji darujete! Značka Marcia Decarvalho z vašich ponožek, které ztratili svoji polovičku v pračkovém bermudském trojúhelníku jednoduše udělá novou. Recyklovaný materiál se tak používá dál a může mít ještě hodnotu a nový život. Jednoduché, vtipné a originální.
 

Berlínský fashion week je díky veletrhům a pop up storům vždy o krok napřed a kromě high fashion brandů má prostor pro ty nejoriginálnější myšlenky. Jaké další brandy jsme na fashion weeku ještě objevili? To nejlepší z evropské produkce již příště na Fashion MAP!

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

17.10.2017
"Slováci sú vášnivejší a to sa prejavuje aj v ich tvorbe. Sú odvážnejší, viac kolekciu rozohrajú, vnímajú...
13.10.2017
„používanie kože v módnom priemysle je zastaralé.“ Marco bizzari Zdá sa, že v oblasti luxury brands je to...
12.10.2017
Již druhým rokem se v Brně konal festival věnovaný designu všeho druhu. Tento projekt vznikl pod taktovkou Alexandry...
11.10.2017
Pražští možná znají CLAF jako zkratku obchodíku Czech Labels and Friends, který se nachází v centru města. Když se...
09.10.2017
Prestížna talianska univerzita otvorila nový odbor Fashion Retail Management v spolupráci s Gucci. Pre fanúšikov...
13.09.2017
WE RE NEXT je na naše poměry ojedinělá akce – nejedná se o prezentace jedné školy a jejího spřáteleného Erasmus...
  •  
  • 1 z 110
  •