10.07.2015

(text: Silvia Haupt Kozoňová)
8 designérů a jedno cizí město. Od úterý je v rámci berlínského fashion weeku kromě značek z celého světa k vidění i to nejlepší z domácí tvorby. V českém centru vystavují a také prodávají návrháři, kteří se podle poroty složené z německých expertů hodí nejvíce na zdejší lokální trh. Jsou zajímaví a mají potenciál. Akce, která v českých médiích neměla téměř žádné PR, ohlasy ani jinou komunikaci. Jak to celé vypadá dnes? Proč byla vybraná právě jména jako ODIVI, Jana Mikšová, Mirka Horká, Hana Frišonsová, Ether, NASTASSIA ALEINIKAVA, Sofiahats nebo Patern?

 Propagovat lokální značky na zahraničních trzích je určitě jedny ze zásadních věcí, které se musí dít, aby se náš byznys mohl hýbat dopředu.

“Czech Fashion Council připravilo seznam 30 značek, které jsme vybrali a mohli by se německému publiku líbit. Konečný výběr byl však na odbornících jako např. Natasha Binar nebo na šéfredaktoru Kaltblut magazínu. Je důležité, aby člověk z tohoto trhu nějak reagoval a rozhodnul o designérech, kteří by se mohli německému publiku líbit“, říká předsedkyně Czech Fasion Councilu Olo Křížová, který stojí za zorganizováním celé akce spolu s Českým centrem v Berlíně. 

Německo funguje jako trh úplně jinak, než na co jsme u nás zvyklí. Veškerý obchod probíhá v Düssledorfu, ale PR se děje v Berlíně. V rámci fashion weeku, kde se na vás noří samé pop up story s téměř stejnou frekvencí jako potraviny, je o dost těžší zapojit se a dostat podstatné lidi na vaši akci. Proto jsme byli zvědaví, jak bude opening v Českém centru probíhat.

V Česku se tato akce téměř nekomunikovala, když vynecháme tumbrl nebo FB event na facebooku, téměř nikdo z lokální fashion scény neměl žádné bližší informace. Jak na tom ale byli němečtí žurnalisté?

V průběhu openingu bylo centrum plné lidí, žurnalistů a expatů. Rozhovory točil i jeden z nejčtenějších německých deníků Tagesspiegel a vysílaly se v berlínském alternativním rádiu Flux. Nadšení v prvních dnech vystřídalo mírné zklamání v ostatní dny.

Designéři nebo jejich internshipisté v showroomu tráví celé dny a čekají na zákazníky, novináře a nově příchozí.“Za celý den přišlo asi 7 lidí“, říkají internshipistky od značky Odivi. “ Tržba byla asi 3 batůžky a ty jsme taky prodaly hned v první den” doplňují. Možná se jedná jen o tuto jednu značku, ale i ten nejlepší event utrpí bez pořádné a soustavné komunikace. České centrum ani designéři bohužel nemají v průběhu weeku žádnou jinou akci, workshop, nebo performance, kterými by mohli k sobě případné nákupčí a novináře, nebo jen obyčejné zákazníky přilákat.

“Možná jsem čekala, že České centrum zajístí lepší propagaci, nešlo mi o to prodávat, ale o to, aby to lidé viděli. Podle mně byla chyba v komunikaci.  Jako mezi PR a designéry nebo PR a novináři. Určitě je to skvělá akce, ale do budoucna je co zlepšovat.”, říká designéřka Jana Mikešová.

Myslíme, že iniciativa Czech Fashion Councilu je správná a jejich mise dostat novináře vrámci fashion weeku do Českého centra, i když to v centru města není nejsnadnější. Chápeme, že když se děje nečo poprvé, dělají se autoamticky chyby, jsme zvědaví, jak budou vypadat příští ročníky a Českému centru stejně jako Czech Fashion Councilu držíme palce. Protože propagovat lokální značky na zahraničních trzích je určitě jedny ze zásadních věcí, které se musí dít, aby se náš byznys mohl hýbat dopředu.

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

22.08.2017
Kdysi se Skandinávie rovnala minimalizmu. Studená léta se promítla i do estetiky, jela se funkčnost,  kvalita...
19.08.2017
 Každý mladý brand ví, že cesta k úspěchu nikdy není taka přímočará. Je za ní kopec práce, náhodných setkání a...
15.08.2017
Emese Domos byla jedním z hostů předešlé sezony fashion weeku, a také maďarskou kontributorkou Fashion & Marketing...
13.08.2017
Melisa bydlí v Berlíně už dva roky. To je nejenom na město s obrovskou fluktuací kreativců a nových a nových start-upů...
08.08.2017
Myšlenka recyklovaných podprsenek a kalhotek se zrodila v hlavě švédské návrhářce Sofii Andersson. Recyklací není...
02.08.2017
Na přesahu do módy není u velkých značek nic nového, nás ve Fashion MAP ale baví,že Kopparberg se toho chytil...
  •  
  • 1 z 107
  •