Čeští designéři v Berlíně! Ví se vůbec o tom?

“Czech Fashion Council připravilo seznam 30 značek, které jsme vybrali a mohli by se německému publiku líbit. Konečný výběr byl však na odbornících jako např. Natasha Binar nebo na šéfredaktoru Kaltblut magazínu. Je důležité, aby člověk z tohoto trhu nějak reagoval a rozhodnul o designérech, kteří by se mohli německému publiku líbit“, říká předsedkyně Czech Fasion Councilu Olo Křížová, který stojí za zorganizováním celé akce spolu s Českým centrem v Berlíně. 

Německo funguje jako trh úplně jinak, než na co jsme u nás zvyklí. Veškerý obchod probíhá v Düssledorfu, ale PR se děje v Berlíně. V rámci fashion weeku, kde se na vás noří samé pop up story s téměř stejnou frekvencí jako potraviny, je o dost těžší zapojit se a dostat podstatné lidi na vaši akci. Proto jsme byli zvědaví, jak bude opening v Českém centru probíhat.

V Česku se tato akce téměř nekomunikovala, když vynecháme tumbrl nebo FB event na facebooku, téměř nikdo z lokální fashion scény neměl žádné bližší informace. Jak na tom ale byli němečtí žurnalisté?

V průběhu openingu bylo centrum plné lidí, žurnalistů a expatů. Rozhovory točil i jeden z nejčtenějších německých deníků Tagesspiegel a vysílaly se v berlínském alternativním rádiu Flux. Nadšení v prvních dnech vystřídalo mírné zklamání v ostatní dny.

Designéři nebo jejich internshipisté v showroomu tráví celé dny a čekají na zákazníky, novináře a nově příchozí.“Za celý den přišlo asi 7 lidí“, říkají internshipistky od značky Odivi. “ Tržba byla asi 3 batůžky a ty jsme taky prodaly hned v první den” doplňují. Možná se jedná jen o tuto jednu značku, ale i ten nejlepší event utrpí bez pořádné a soustavné komunikace. České centrum ani designéři bohužel nemají v průběhu weeku žádnou jinou akci, workshop, nebo performance, kterými by mohli k sobě případné nákupčí a novináře, nebo jen obyčejné zákazníky přilákat.

“Možná jsem čekala, že České centrum zajístí lepší propagaci, nešlo mi o to prodávat, ale o to, aby to lidé viděli. Podle mně byla chyba v komunikaci.  Jako mezi PR a designéry nebo PR a novináři. Určitě je to skvělá akce, ale do budoucna je co zlepšovat.”, říká designéřka Jana Mikešová.

Myslíme, že iniciativa Czech Fashion Councilu je správná a jejich mise dostat novináře vrámci fashion weeku do Českého centra, i když to v centru města není nejsnadnější. Chápeme, že když se děje nečo poprvé, dělají se autoamticky chyby, jsme zvědaví, jak budou vypadat příští ročníky a Českému centru stejně jako Czech Fashion Councilu držíme palce. Protože propagovat lokální značky na zahraničních trzích je určitě jedny ze zásadních věcí, které se musí dít, aby se náš byznys mohl hýbat dopředu.

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...