10.04.2017

(text: Katarína Sliacka)

I když je český retail s lokální produkcí nebo indie mezinárodními značkami obecně stále v začátcích, těžko by jste v něm hledali člověka, kterému je méně jak 30 let. Existují ale i výjimky. Mezi ně patří i Daniel, zakladatel prostoru LAB 24. O příběhu tohoto pražského obchodu, o pánské módě, ale i ostatních věcech, které ho inspirují a posouvají vpřed jsme se měli tu možnost pobavit s Danem osobně. Přečtěte si náš rozhovor a inspirujte se spolu s námi!

Věděl jsem, že chci nabízet něco streetového a elegantního zároveň. Něco pánského, vhodného do města, ale zároveň by to nemělo být tričko s obřím potiskem. Do této myšlenky skvěle zapadla Alex s jejími batohy.

Jak vznikl LAB 24?

Před 4 lety jsem začal dovážet módní značky a dělat pop upy, ale neměl jsem stálý prostor. Shodou okolností jsem právě v té době potkal Alex, tvořící pod značkou Alexmonhart. Taky hledala vlastní showroom. Její batohy se mi zalíbily tím, že jsou luxusní a zároveň streetwearové, což přesně zapadlo do konceptu značek, o které jsem se zajímal. Navíc, Alex potřebovala pomoc s marketingem. Tak jsme se spojili a vznikl LAB 24. Alex má na starosti design a vývoj a já komunikaci a obchod.

Proč název LAB 24?                                          

Číslo baráku je 24. Když jsme s Alex otevírali, měli jsme 24 let. Prostor, kde se LAB nachází, má 24 metrů čtverečních. Vše bylo spojeno s číslem 24. I samotná otvíračka byla 24.9. ☺

Jaký je LAB 24?

Je pánský a vždy je to streetwear. Taky vždy je to něco nového.

Přemýšlel jsi někdy i nad dámským oblečením?

Asi ne. Měl jsem pocit, že v obchodech chybí právě pánské značky. Věděl jsem, že chci nabízet něco streetového a elegantního zároveň. Něco pánského, vhodného do města, ale zároveň by to nemělo být tričko s obřím potiskem. Do této myšlenky skvěle zapadla Alex s jejími batohy, které si můžeš vzít na procházku po Letné, ale úplně v pohodě i večer, třeba i do opery, a ani to nevypadá špatně.

LAB 24 se zaměřuje na evropskou klientelu, nejen na české zákazníky, je to tak?

Ano, zaprvé jsme rádi, když nás na Letné objeví turisté, kteří chtějí potkat něco nového. Zadruhé v LABu se rodí nápady i obchodní kontakty. Berlín a Hamburg jsou první města mimo ČR, kam se nám podařilo dostat s Alexmonhart. V lednu jsme byli na módním veletrhu v Londýně, nějaké kontakty máme i v Paříži. Rozrůstáme se. V ideálním světě je LAB 24 domácí místo pro Alexmonhart, která se bude prodávat po celé Evropě.

 

 

Oblékáš se i ty sám do značek, které nabízíš? Vidím, že si přišel s batohem od Alex...

Batohy mám snad úplně všechny, které existují, protože je s Alex testujeme ☺

Je tvůj osobní styl také street? V čem se cítíš nejlépe?

Ano, je více do streetu. Je pravda, že když mám na sobě zelenou nebo modrou, tak už jsem hodně barevnej. Většinou je to černo-šedé. Mé poznávací znamení je šedá mikina. A tenisky!

Jaké další značky kromě Alexmonhart LAB 24 nabízí?

V LABu nabízíme i hodinky Hypergrand ze Singapuru, norské brýle Kaibosh a časopis Highsnobiety. Pro tenhle rok už máme vytipované nové značky. Mění se to u nás rychle.

Říkal jsi, že v rámci značky Alexmonhart plánujete udělat edici ve spojení tmavé a lesklé kůže. Kdy bude nová kolekce k dispozici?

S Alex jsme už tyto batohy představili na veletrhu a od června by měli být v prodeji. Lidi kolem nás, kteří nám dávají zpětnou vazbu, nejdřív říkali, jestli je batoh s lesklou kůží ješte pořád pánský. V Evropě jsme se přesvědčili, že to pánský je. Klukům se to líbilo a i my jsme byli překvapení, jak super to funguje.

Inspirace?

Značka Stutterheim – pláštěnky ze Švédska. Nejvíc se mi líbí to, že svůj produkt dotáhli nejdál, co to šlo. Nedělají nic jiného, než prodávají pláštěnky. A jde jim to po celém světě. To je super inspirace, umět takto prorazit s jediným produktem.

Jak vnímáš vývoj street wear módy a kam podle tebe směřuje?

Je otázkou, kdy se značky ješte chtějí označovat jako street wear a kdy už nechtějí, protože se bojí, že sklouznou po nějaký vlně. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že se street wear začal objevovat na Fashion Weeku, kde to dříve nebylo zcela běžné. Najednou přišel Gucci a řekl, že jsou street wear brand. To se ovšem nelíbí street wear značkám, které opravdu "povstali z ulice".

Otázka je, co je vlastně street wear. Pro luxusní značky je to možná spíš aktuální vlna než konzistentní komunikace.

Ano, pravděpodobně se snaží malinko svézt. První přišla éra tenisek, které se začaly nosit i k běžnému a elegantnímu outfitu. Poslední dobou vznikla spousta značek, které se rozrostly pomocí Instagramu a sociálních sítí, ale vlastně nic nepřináší. Steer wear byl právě vždy postaven na komunitě, týmu, lidech, na části města – vždy to za sebou mělo nějaký příběh, z něčeho to povstalo.

Jakých módních veletrhů jste se s Alex naposledy zúčastnili?

Naposledy jsme byli v Berlíně na SEEKu, který je street wearový a je tam vždy úžasná atmosféra. V Paříži je veletrh Man Women, my jsme se byli podívat na Man. Pokud chceš zažít neuvěřitelnou koncentraci skvěle oblečených chlapů v jedné budově, tak určitě Man v Paříži. Byli jsme také v Londýně, kde jsme poprvé vystavovali, a bylo to naprosto skvělé.

Jaké nejnovější trendy v oblasti street wear byly na veletrzích představeny?

Obecně si myslím, že ten trend už ani tak není v barvách nebo střizích, ale v technickém zpracování. Značky se předhánějí, kdo přinese lepší látku nebo kombinaci materiálů.

Tip na nejlepší značku na Instagramu, které musíme dát okamžitě follow?

Burberry. Mají neuvěřitelný obsah před každou přehlídkou. Líbí se mi i různé LAB účty, třeba Nike LAB nebe Camper LAB, kde obě značky testují svou vizuální komunikaci.

Kterou světovou destinaci považuješ za jakousi mekku street stylu? Odkud k nám přicházejí nejnovější trendy?

Z evropských destinací je to Berlín. Mixuje se tam kultura z celého světa, jsou tam super podniky, čtvrti, lidé. Líbí se mi i Londýn. Přijde mi neuvěřitelné, jak se na jednom místě může míchat tolik kraváťáků a skejťáků dohromady. S novými značkami se roztrhl pytel i v Belgii a Holandsku, doporučuju jejich místní dění sledovat.

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

27.04.2017
Britský Vogue zná svého nového šéfredaktora! Po odchodu Alexandy Shulman (po 25 letech) se jím stane Edward Enniful –...
25.04.2017
Za poslední dva roky se toho na povrchu hodně změnilo. Slogan „who made my clothes“ je opravdu jasný a asi už taky...
16.04.2017
Na Slovensku poznajú Barbaru Jagušák ako Babsy a jej tvár vidia denno denne na televíznych obrazovkách. V módnej...
10.04.2017
Jak vznikl LAB 24? Před 4 lety jsem začal dovážet módní značky a dělat pop upy, ale neměl jsem stálý prostor. Shodou...
08.04.2017
Je tomu pár dní zpátky co H&M oznámilo začátek nové značky – ARKET. Fast Fashion značka bude zaměřená na dámskou,...
08.04.2017
Je tomu pár dní zpátky co H&M oznámilo začátek nové značky – ARKET. Fast Fashion značka bude zaměřená na dámskou,...
  •  
  • 1 z 103
  •