04.05.2017

(text: Silvia Haupt Kozoňová)

Na jedné straně mainstream brandy jako Gant, Guess  nebo PEPE jeans – na druhé konceptuálně vedený opening a lokální návrhář v popředí komunikace. Online obchod, o jehož existenci před rokem téměř nikdo nevěděl, představil před pár dny novou kolaboraci s Jakubem Polankou. Po Footshopu je to už druhý komerční „obchoďák“, který volí spolupráci s lokálním brandem. Znamená to, že online obchody s komerční módou začínají vnímat hodnotu lokální produkce?  Jde primárně o podporu domácí módní tvorby, nebo jenom o efektivní PR?

 

Spojení s Jakubem Polankou se zatím zdá nejcelistvějším a nejvydařenějším počinem, který má tento mladý e-shop s velkými ambicemi za sebou.

O online obchodu Bibloo jste nejspíš doposud nikdy neslyšeli. Vaše sousedka však možná ano. Bibloo může být pro ni zdroj všech těch kamínkových jeansů a triček  Armani nebo nových Micheal Kors kabelek za SALE price… uff. Lokální návrháře, nové koncepty, inovativní brandy, nebo jakoukoliv inspiraci, by jste v tomto obchodě hledali jen těžko – alespoň doposud.

 

Pro „Pražské“ je obchod Bibloo spojován s velkým prostorem  v horním patře OD Kotva, který je kamenným obchodem a showroomem pro online prodej. Moderní propojení socialistické Kotvy s barem může znít jako správná kombinace. I když dostal interiérový design v celkovém budgetu pravděpodobně prostor, výsledek zůstal mírně rozpačitý. Možná bude novým směrem kolaborace s jedním z nejznámějších tuzemských návrhářských jmen. Spojení s Jakubem Polankou se zatím zdá nejcelistvějším a nejvydařenějším počinem, který má tento mladý e-shop s velkými ambicemi za sebou.

 

Souhra jednoduchých ale přitom „eye-catchy“ mikin a triček od Jakuba Polanky je také doplněna šaty, kšiltovkami či ponožkami, trenčkoty, nebo kombinézami. Jarní barvy, moderní střihy a k tomu rukopis Jakuba dotvořili silný a moderní vizuál. Výběr fotografa i art direction se vyplatil. Jakub Polanka a Bibloo se tak stává jednou z prvním komerčních kolaborací, která kromě výroby zahrnuje i skutečně dobře promyšlenou prezentaci.  Zdá se, že na dobrém výsledku záleželo obou stranám.

 

Při kolaboracích se občas stává, že jedna nebo druhá strana se od výsledku oprostí. Designér nevnímá  „komerční“ zakázku jako své  „dítě“, a tak jí nevěnuje dostatek pozornosti. Bibloo samotné by ale bez Jakuba Polanky na uvedení jeho nové kolekce tolik známých tváří nedotáhlo. Stejně tak Jakub by jen stěží investoval tolik finančních prostředků do výroby a celkové produkce kolekce.
 

Win-win situace, která se zdá být dotažena do zdárného konce. Kolekci Fax OFF mají na sobě známé komerční postavy českého rybníčku stejně jako nezávislé trendsetterky. A když něco z kolekce uvidíte na sousedce, budete vědět, že projekt skutečně začal ovlivňovat i „normální online nákupy“. Možná se díky Bibloo stane komerční konzum přidanou hodnotou a podpoří nejenom práci lokálního designéra, ale také mu pomůže najít novou cílovou skupinu.  

 
Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

19.08.2017
 Každý mladý brand ví, že cesta k úspěchu nikdy není taka přímočará. Je za ní kopec práce, náhodných setkání a...
15.08.2017
Emese Domos byla jedním z hostů předešlé sezony fashion weeku, a také maďarskou kontributorkou Fashion & Marketing...
13.08.2017
Melisa bydlí v Berlíně už dva roky. To je nejenom na město s obrovskou fluktuací kreativců a nových a nových start-upů...
08.08.2017
Myšlenka recyklovaných podprsenek a kalhotek se zrodila v hlavě švédské návrhářce Sofii Andersson. Recyklací není...
02.08.2017
Na přesahu do módy není u velkých značek nic nového, nás ve Fashion MAP ale baví,že Kopparberg se toho chytil...
31.07.2017
Co to je Pinatex a čím je tak udržitelný? Udržitelná společnost se musí chovat tak, aby její životní styl byl v...
  •  
  • 1 z 107
  •