Le Market. Čerstvý vítr v designovém tržišti?

Má být market místem, kde si vyberou všichni bez ohledu na aktuální estetiku? Nebo mají být podobné eventy i esteticky a kvalitativně zastřešeny, a kromě prodeje tak například hrát roli i v budování vkusu? Končí starost organizačního teamu o designéry hned potom, co získají poplatek?

Když jsme se v redakci dozvěděli o dalším ročníku Le Marketu, nepohlo to ani emocemi, ani zvýšeným zájmem. Prostě další market, kde se kolem dokola prezentují ty stejné značky. Nebo ne? Le Market sice funguje už od roku 2013, ale až jeho třetí pokračování nás skutečně zaujalo. Doprovodný program, hezké logo nebo kvalitní komunikace na Facebooku. Také přemístění z původního hotelu Fusion do Mánesu bylo příjemným překvapením a prospělo! Le Marketu dalo atmosféru tak trochu designové události.

Pozitivním překvapením byla taky selekce designérů, značek, kreativců a neziskovek. Příjemná kombince oděvu, nábytku, designu a dokonce kosmetiky a gastra najednou působila docela harmonicky, a někdy tak odlišné produkty vedle sebe působily neuvěřitelně kompaktně. Doplňovaly se, podporovaly prodej a jeden druhého. Přesně jak to má být, když jsou prodávající a značky pečlivě vybrané.

Le Market (možná bez toho, aby chtěl) ukázal, jak přemýšlí nová generace Čechů, moderních lidí, kteří chodí rádi na kola, ale ještě raději na tě designových od Favorit. Outdoorová móda převládá nejenom v trendech, ale i v našich šatnících. Uvědomují si tento trend i značky? Evidentně ano. Minimálně o víkendu to v Mánesu vypadalo tak, že jiný trend jako teplákovina, snad ani neexistuje. Nuda? Vůbec ne. Slovenské a české značky totiž dokazují, že umí nenuceně, a přitom s kopou fantazie, vytvořit soupravy, tepláky, trika, mikiny nebo spodní prádlo, které je nejen z lokální produkce, ale dokonce hezké a cool! Díky Le Marketu jsme si znovu uvědmili sílu sportovního WE MOVE nebo objevili nové značky jako DIVARUSH nebo LULL.  

Podstatná byla také charitativní stránka akce, která se jednak prolínala mezi prodávajícími, a také na workshopech. Sociální sítě je projekt, kde učí doopravdy ušít si svou vlastní houpací síť, a také přitom dávají možnost mladým lidem bez domova naučit se, že něco vytvořit v určitý čas trvá.  Zároveň je to spojení oživení veřejného prostoru s terapeutickou činností. 

Metráž je zase projekt designérky Lucie Kutálkové a divadelní režisérky Kateřiny Jungové. Prostřednictvím designu, módy a textilních technik se snaží změnit pohled společnosti na ženské bezdomovectví. V rámci pravidelných workshopů pod značkou METRÁŽ vzniká ve spolupráci s designérem kolekce, kterou spoluvytvářejí právě ženy zasažené či ohrožené ztrátou trvalého domova.  

Le market sám sebe označuje za moderní tržiště a má pravdu. Je to tržiště, které ctí poctivost ve výrobě, ale způsobem prezentace je úplně moderní. Nepřeplácané místo, které je ale plné dobrých věcí, které chcete nosit, jíst, mít a podporovat. Ve Fashion MAP jsme cítili, že nám tu trochu chybí vize a čerstvá snaha pozdvihnout lokální “marketování” na vyšší úroveň. Jsme moc rádi, že je to tady. A také jsme zvědaví, jak tento posun inspiruje i ostatní pražské marketové akce. Prostor určitě je.

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...