Lokální móda za hranicemi

Stejně jako fashion week, který byl před šesti lety byl jenom jedním molem uprostřed Pařížské ulice a nyní je opravdovým svátkem módy dva krát ročně, tak se i lokální tvorba žene vpřed neskutečným tempem. Značky cítí, že jejich potenciál není limitován krajinou ze které pochází, ale jenom jejich vlastními silami. A těch mají dost! Neexistuje jedna jediná cesta. Každý razí svou, hledá, vymýšlí a zkouší, co a na jakých trzích  by mohlo fungovat.

Saudská Arábie sluší Odivi

Cestování, dobrodružství a multitasking. I tak by se dal označit duch nejenom celého brandu, ale i generace millenials, která patří mezi hlavní zákazníky. Značka ODIVI díky teamu mladých ambiciózních lidí a chytrým kolaboracím dokáže nabízet nejenom nové kolekce, ale celý lifestyle. A tomu přicházejí na chuť nejenom v Česku. ODIVI se prodává na arabském poloostrově díky podnikatelce Haifě al Muhanna už tři roky a letos tato spolupráce vyústila do společné kolekce. Správně – ODIVI kolekce speciálně pro arabský trh sluší zákaznicím i během ramadánu! Otevřenost mysli a vystoupení z pomyslné komfortní zóny ODIVI a jejímu teamu jde. Podívat se na novou kolekci S/S18 můžete během MBPFW v pondělí 4. září 2017.

PR se dělá v Londýně, obchod v Paříži

Alespoň to je rčení mezi fashion insiders. LAFORMELA je jedna z mála tuzemských značek, která to takhle zkouší. Díky spolupráci s nákupčím z pařížského show roomu  OTHER WISE se jejich networkingová síť rozrůstá a značka má tak možnost dostávat feedbacky od profesionálů z různých oblastí fashion. Antonín Soukup a Miroslava Kohutiarová (duo z LAFORMELA) mají před sebou perné období. Po přehlídce na letošním fashion weeku je čeká Paříž a prezentování kolekce nákupčím z celého světa. Možná jsou tak se svým stylem ve správnou dobu na správném místě. Svézt se na post-soviet-fashion vlně a přitom vyniknout mezi ostatními značkami, které dělají to stejné, chce ale nejenom štěstí. LAFORMELA svým rukopisem zaujmula také v HONGKONGU. Jeden ze 71 kusů  jejich F/W 17 kolekce si možná právě teď kupuje nový zákazník  v čínském obchodě Branco Life. Asie je již dávno významným trhem pro berlínské značky  a možná LAFORMELA otevírá dveře i české módě.

Jiří Kalfař směr Kyjev

Jméno tohoto designéra by jste jenom těžce hledali na programu lokálního fashion weeku. Alespoň pokud nežijete na Ukrajině. Přesně tam se totiž tomuto zanícenému mladému návrháři začíná dařit. Jiří Kalfař si dokáže razit svou cestu bez ohledu na okolnosti. Když nemá šanci doma, vytvoří si ji venku. A tak v době, kdy píšeme tenhle článek, vyskakují na Facebooku posty Jiřího jako výherce ceny Nejlepší mužský návrhář právě na Kyjev Fashion Weeku. Když se také podíváte na maďarský fashion hub Societé, najdete tam jeho jméno. Jiří se stal jedním z vybraných návrhářů, kteří dostanou od této středoevropské platformy prostor na další růst v programu Fashion accelerator. Jiřího ale můžete vidět i v Londýně kde pořádá během Fashion Weeku svůj vlastní event. A potkáte ho taky v Miláně! Na trade show s názvem SUPER! Prezentace na takových akcích mohou být pro značku klíčové a my jsme zvědavi, kde se můžeme těšit na Jiřího Kalfaře příští sezonu. ☺

Podobným směrem jde letos i značka CHATTY, která kvůli Kyjevu vynechává domácí fashion week a jde na zkušenou na východ. Designérky mají za sebou také show roomy v Paříži nebo fashion veletrh v Německu. Jakým směrem jít dál ukáže čas a hlavně jejich další kolekce.

Mladá krev nezahálí

Miláček Fashion Weeku Jan Černý má za sebou přehlídku v Amsterdamu.  Předvádět na molu v zahraničí má kopec výhod, protože můžete získat nové názory od lidí, kteří vás nikdy v životě neviděli, takže můžou být víc přímočaří a posunout vaši tvorbu vpřed. Jan Černý je také spojován s obchodem The Room by Basmatee, který má jako jediný u nás oblíbeného Henrika Vibskova nebo Goshu Rubchinskeho. Jak vypadá představení nové kolekce Jana Černého uvidíte spolu s přehlídkou ODIVI v pondělí 4. 9. 2017.

S dosavadní rychlostí jde jenom těžce předpokládat, kde se lokální scéna bude nacházet za dalších 6 let. Jisté však je, že ty, kteří si to teď “oddřou”, čeká víc než slibné období a je jedno, zda-li to bude v Kyjevě, na asijském trhu nebo v evropských metropolích.  

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...