Módní podzim pokračuje v Budapešti

Cílem Central European Fashion Days je prezentovat designéry a značky z krajin centrální Evropy – specificky ze Slovenska, Česka, Maďarska a Polska. Prezentovat módní tvorbu a nejnovější kolekce nejen před reálnými zákazníky, ale společně přilákat větší počet mezinárodních buyerů, managerů concept storů a pozornost médií. Nabízí se proto otázka – jsou mezinárodní platformy konkurencí lokálních fashion weeků? Nebo jejich přirozené vyústění a hledání souvislostí a kreativního přesahu v našem regionu? Jsme zvědaví. Myslíme si, že čas ukáže, jak se všechny nové módní akce budou profilovat. Prozatím je dobrou zprávou, že středoevropský módní maraton to myslí vážně, a kromě přehlídek, instalací a designérské soutěže, připravil i speciální showroom a den pro buyery. A to je například něco, co pražskému víkendu módy chybělo.

Program, který zahrnuje to nejlepší ze čtveřice krajin, symbolicky začne maďarský label s názvem Four. Jednoduché linie a nadčasové kousky ve stylu Zeitgeist. Pokud si rádi ujíždíte na obrázcích, tak značka má také svůj tumblr, za který by se nestyděl žádný z předních blogerů. Další značku, na kterou se těšíme, je NUBU. Jejich tvorbu si mohli užít newyorčané, stejně jako lidi v Tokiu. Zvědaví jsme také na brand Je suis belle, který má i svůj vlastní concept store.

Ze slovenských designérů se hned první den představí Petra Kubíková – vítězka loňského ročníku Best Fashion Graduate, prestižní studentské ceny. Jsme zvědaví, jak bude její kolekce působit na mole (vidět ji bylo možné již v londýnském showroomu) a taky se těšíme, jestli přinese novou energii do slovenské prezentace. Boris Hanečka a Zlatica Hujbertová jsou totiž osvědčená jména a očekávání jsou proto na místě. České designéry tento rok reprezentuje Jakub Polanka a Pavel Berky.  

Polsko je krajina s velkou tradicí, specifickým přístupem k lokální tvorbě a módě jako celku. Obrovský trh, který je heterogenní a národní genofond, který zahrnuje nejen vztah ke katolickým hodnotám, ale i výjimečný přístup k estetice nás hodně baví a jsme moc zvědaví na výběr, kolekce a přehlídky. Naši severní sousedé jsou navíc hodně usilovní, a proto by nás ve Fashion MAP nepřekvapilo, kdyby se polské značky v průběhu několika let staly skutečným leadrem našeho regionu a silnou konkurencí pro ostatní evropské designéry a brandy. Určitě vám například přineseme report o tom, co představil Pajonk. Již teď se můžete podívat na jejich trendy materiály a střihy. 

Náš region, tradice, lidi a jejich postavení může být pro nás všechny velké téma. Když se navíc koktejl pocitů smíchá s tím, co máme nejraději – s módou, výsledek bude určitě hodně zajímavý! Jsme moc rádi, že Central European Fashion Days jsou a jsme zvědaví na vše, co přinesou. Buďte s námi přitom! Nebo si kupte last minute lístek na vlak či letenku a přijeďte za námi:). Nejen na módičku, ale i na hezké město, historické centrum, trochu gastro specialit a zajímavé obchůdky s místním designem.

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...