24.02.2015

(text: Kamila Boudová) 
Může značka myslet marketingově, starat se o udržitelný vývoj s respektem k planetě a přitom následovat trendy? Může. Alespoň ve Francii našel brand L’Herbe Rouge (Červená bylina)
dokonalý způsob, jak udržet všechny tyto věci v rovnoháze. Jak říká sama zakladatelka Arielle: cítím, že nás sledují i konvenční značky a distributoři. L’Herbe Rouge může být isnpirací i pro naše lokální značky a proto jsme se ve Fashion MAP podívali díky Kamile Boudové na tuto značku zblízka. 

"Ve Fashion MAP věríme, že právě takýmto značkám partí budoucnost a věříme, že podobný princip si bude časem oblibovat více a více brandů až se nakonec stane samozřejmostí. "

Arielle založila L’Herbe Rouge spolu se svým společníkem Tibem v roce 2008. První kolekce ale spatřila světlo světa až v roce 2010.

“Trvalo nám dva roky udělat základní výzkum a průzkum toho, jak bude móda vypadat za deset nebo dvacet let. Shromažďovali jsme informace o trhu, o preferencích zákazníků, o vývoji v minulosti, o scénářích do budoucnosti. Hledali jsme materiály, dodavatele, koncepty a řešení.” říká Arielle. “Móda pro mě není design, je to práce. Je to business, je to vývoj produktu, produkce, marketing, výzkum. Nezáleží na tom, kdo nakreslí kolekci, není to o designu, je to o tom, co je uvnitř.”

L’Herbe Rouge má po čtyřech letech na trhu vlasní butik a showroom blízko u pařížského Lyonského nádraží a jejich kolekce se prodávají ve více než sto obchodech po celém světě. Ve svých kolekcích používá pouze dvě nejvyšší kategorie materiálů, které jsou šetrné k životnímu prostředí a nejen to, má naprostou kontrolu nad zdroji svých materiálů. “Nakupujeme přímo od farmářů a výrobců, máme zježděné všechny veletrhy, známe osobně všechny dodavatele. Ručíme tak nejen za kvalitu vláken, ale i za etický původ materiálu.” Ve fast fashion se naopak na původ vláken, natož na jejich kvalitu, příliš nedbá. Mezi nákupčím a farmářem nebo výrobcem stojí minimálně jeden nebo dva zprostředkovatelé a celý systém je tak nekotrolovatelný.

“Všechny partnery vybíráme podle našich hodnot a zásad. Všichni dodavatelé jsou certifikovaní GOTS. To znamená, že pokud používáme organická vlákna, nejsou znehodnocena toxickými chemikáliemi v procesu zpracování. Většina značek se spokojí s tím, že používá organickou bavlnu a může tak zákazníkům tvrdit, že se zajímají o životní prostředí. Málokdo to ale myslí upřímně a pohlídá celou produkci.”

Koncept L’Herbe Rouge se liší od současných značek nejen ve vláknech, produkci, ale i v samé podstatě podnikání. “Je lepší pracovat s módou s respektem než naskočit na globální trend marketingového výplachu mozku. My stále představujeme jen dvě kolekce za rok a jsme schopni rychle otočit dodatečnou objednávku. Zákazníci tak nejsou pod tlakem impulsivního nakupování a nákupčí vědí, že když jim dochází zboží na skladu, rychle jim dodáme, co potřebují. Naším cílem je nabídnout cenově dostupné oblečení atraktivního designu s výjimečným poměrem kvalita cena. L’Herbe Rouge není marketingový projekt jako ostatní módní značky, je skutečný. Musíte mít vizi a musíte konat. A konáním najdete řešení.”

Ve Fashion MAP věríme, že právě takýmto značkám partí budoucnost a věříme, že podobný princip si bude časem oblibovat více a více brandů až se nakonec stane samozřejmostí. Pokud vás táto téma baví, máme pro vás tip na skvělý workshop, který se právě tématu sustainable fashion věnuje. Ať už jste návhrář, spotřebitel nebo manažer produkce, na workshop The ‘S’ Fashion dostanete informace o tom, jak módní průmysl funguje dnes, co ho čeká do budoucna a jak vyřešit celou otázku módy, stylu a zachování života na planet Zemi. Workshop proběhne v Praze 27.-29.3.2015, více info na www.fashionbusinessworkshop.com nebo https://www.facebook.com/fashionbusinessworkshop.

Facebook icon
Google icon
Pinterest icon

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

13.09.2017
WE RE NEXT je na naše poměry ojedinělá akce – nejedná se o prezentace jedné školy a jejího spřáteleného Erasmus...
11.09.2017
Pražský streetstyle, který byl před pár lety nahodilým “fotografováním lidí venku”, prošel za pár sezon výraznou změnou...
05.09.2017
Umprumáci mají oproti studentům jiných škol několik výhod. Kromě studia v Praze (a tedy centru českého fashion dění) je...
04.09.2017
Neděli otevírala show Mi Fashion Label. Grafické vzory, krajka, denim, safari… Je to divoké, je to nositelné, je to...
03.09.2017
Na ostrově Štvanice se MBPFW koná už podruhé a produkce opět využila místní sportovní zázemí. Zatímco minule to byly...
01.09.2017
Stejně jako fashion week, který byl před šesti lety byl jenom jedním molem uprostřed Pařížské ulice a nyní je...
  •  
  • 1 z 109
  •